-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:38819 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

مصحفي كه حضرت علي جمع آوري كرد هم اكنون كجا و نزد چه كسي است؟

مصحف علي به ترتيب نزول آيات نگاشته شده و برخي از ويژگيهاي مصحف حضرت عليعبارت بود از:

1ـ ترتيب دقيق موضوع، بر حسب ترتيبِ نزول;

2ـ ضبط قرائت آن، همانگونه كه پيامبر9 حرف به حرف، قرائت كرده است;

3ـ در برداشتن توضيحاتي در حاشيه و ذكر مناسبتي كه موجب نزول آيه بوده; مكاني كه آيه در آنجا نازل شده، ساعت نزول آن، و افرادي كه آيه دربارة آنان نازل شده است;

4ـ تشريح جوانب عمومي آيات، به گونهاي كه به زمان، مكان و شخص معيّني اختصاص ندارد و عام و هميشگي است.(آموزش علوم قرآن، محمدهادي معرفت، ج 1، ص 349، ترجمة ابومحمد وكيلي، نشر سازمان تبليغات اسلامي، 1371. )

به نظر عدهاي از محققان و محدثان شيعه، مصحف عليبه عنوان سپردة امامت، به فرزندش امامحسن مجتبيو بتدريج به عنوان ميراث امامت، از امامي به امام ديگر منتقل گشته و سرانجام، در اختيار امام زمانغ قرار گرفته است، كه پس از ظهور خود، آن را به مردم ارائه خواهد فرمود و به طور مسلّم متن و محتواي آن (منهاي ترتيب سور آن) هيچ تفاوتي با قرآن موجود ندارد.(تاريخ قرآن، دكتر راميار، ص 410 ـ 413.)

چنانكه اشاره شد، حضرت علي، پس از رحلت پيامبر اكرمقرآن را همراه با شأن نزولها، مكان و اشخاصي كه در شأن آنها آيات نازل شده بود، ترتيب نزول و ... جمع آوري كرد. در روايات شيعي آمده: پس از جمع آوري قرآن، آن را نزد مردم كه در مسجد جمع بودند آورد و پس از آنكه قرآن را در ميان آنان قرار داد، چنين فرمود: پيامبر فرمود: من در ميان شما چيزي را به جاي ميگذارم كه اگر به آن تمسك نماييد، هرگز گمراه نگرديد، كتاب خدا و عترت من. آن گاه عليخطاب به آنان فرمود: اين كتاب است و من هم عترتم. در اين هنگام شخصي برخاست و گفت: اگر نزد تو قرآني هست، پيش ما نيز قرآني همانند اوست; ما را نيازي به كتاب و عترت نيست. آن حضرت پس از آن كه حجت را بر آنان تمام كرده بود، كتاب را برداشت و برگشت.(بحارالانوار، علامه مجلسي، ج 89، ص 40 و 52، بيروت.)

در روايت سليم بن قيس هلالي چنين آمده: ... آن گاه يكي از سران گروه به پاخاست و با ديدن آنچه عليدر آن نوشتهها فراهم كرده بود، بدو گفت: به آنچه آوردهاي نيازي نيست و آنچه نزد ما هست، ما را كفايت ميكند. عليفرمود: ديگر هرگز آن را نخواهيد ديد. آن گاه داخل خانه خود شد و كسي آن را پس از آن نديد.(السقيفه، ص 82، دارالكتب الاسلاميه، قم.)

روشن است كه عدم پذيرش مصحف آن حضرت به جهت مسائل سياسي بوده است زيرا اقتضاي سياست هيأت حاكمه انزواي اميرالمؤمنينو ... بود.(ر.ك: علوم قرآني، محمدهادي معرفت، ص 122 و 123، مؤسسه التمهيد / درسنامه علوم قرآن، حسين جوان آراسته، ص 162ـ164، دفتر تبليغات اسلامي.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.